Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, august 12, 2010

Amsterdam - Ziua a treia

Zi dedicata complet Amsterdamului.

Sculare de voie ( ca am pus ceasul la 8:30 :) ) si cu forta pentru Andrei si Roxana care din motive necunoscute nu vor sa inteleaga ce beneficii minunate ai daca te scoli dimineata devreme :).


Am luat tramvaiul ..si la plimbare !!


Am inceput ziua cu un noroc de zile mari. La muzeul Van Gogh .. coada de nu i se mai vedea coada ca dadea coltul pe alta strada.
Personal am vrut mult de tot sa vad muzeul asta pentru ca in putina mea cunostinta de pictori \ picturi, Van Gogh imi place foarte mult.

Mi-a luat cam trei secunde sa decid pentru toti ca nu o sa stam la coada asta. Coada era pentru cine nu avea bilete ( astia erau noi si inca vreo 1000 de alte suflete oropsite )

Pentru ca intentia a fost sa mai mergem si la alte muzee ( se anuntau vremuri ploioase ) Magda a sugerat sa cumparam un museum card care se vinde peste drum la muzeul de diamante.
... Mergem noi acolo si gasim o situatie mult mai tolerabila.. coada de doua persoane. Cind ajungem in fata, SURPRIZA!!!!. Si aici se vindeau bilete pentru muzeul Van Gogh. URAAA!!!

Cuvintele cu pot sa descrie usurarea si fericirea din aer... si nu mai vorbesc de fericirea de pe privirea mea..

Inapoi spre muzeu trecem iar pe linga coada si vad o famile cu doi copii mici.  Bunatatea din mine da din coate asa ca le zic in engleza sa mearga peste drum si sa ia bilete fara coada. Dupa reactia lor s-a dovedit ca nu au inteles nici o boaba din ce am zis pentru ca tot ce au facut a fost sa isi stringa geanta la piept ( ea ) si sa puna mina pe buzunarul cu portmoneul ( el ).

Poze din muzeu nu avem ca nu ne-au lasat.. Dupa ce am stat atita la coada macar sa ne fi lasat sa facem si noi niste poze :( .
Din vreo 900 de picturi cite a facut Van Gogh muzeul are vreo 200 asa ca am avut ce face pentru vreo doua ore. Copii s-au saturat dupa vreo ora dar am folosit puterile dictatoriale pe care mi-am amintit ca le am si nu am plecat pina nu am ascultat toate comentariile de pe ghidul audio pe care l-am inchiriat.

Dupa muzeu ne-am plimbat putin pe canale


dupa care subit Roxanei i s-a facut foame. Un local ne-a indrumat spre o piata din apropiere unde se presupunea ca se vinde cea mai buna placinta de mere din Amsterdam


Placinta a fost buna dar nu neaparat sa mori de extaz :).

Dupa masa urma sa incercam sa bagam o plimbare romantica pe canal dar inevitabilul s-a produs.. a inceput ploaia care nu s-a mai oprit pentru urmatoarele patru ore.


Am incercat sa mai stam la o terasa



dar dupa proteste prelungite an cedat si am plecat acasa.


Ploaia s-a oprit la timp pentru masa de seara.
Hotelul nostru a fost la coltul unui parc destul de maricel. La coltul opus am gasit un restaurant folosit de localnici cu meniu belgian..

Plimbarea prin parc s-a produs sub amenintarea constanta a unei ploi care nu se hotara ce sa faca.



Am avut noroc si a inceput sa burniteze chiar cind am ajuns la restaurant.
Acolo bineinteles ca era asteptare de o ora dar am preferat sa stam la terasa ( ca era cald :) ) cu toate ca ospatarita ne-a avertizat ca ploua prin copertina



Dupa 15 minute ne-a bagat inauntru .. :) .
De data asta am comandat numai trei aperitive.

De fapt unul dintre aperitive a fost un desert.. cascaval Chimay dar l-am cerut ca aperitiv.
Ospatarita s-a mirat ca-l vrem ca aperitiv :). Trei minute dupa ce am dat comada ... a venit inapoi ca o trimesese bucatarul sa mai intrebe inca o data daca sintem siguri ca vrem cascavalul ca aperitiv :).


Mincarea a fost deliciosa .. mai putin ciulamaua comandata de Roxana .A gustat din ea si a declarat ca de fapt ea e satula si nu mai poate sa manince nici macar o firimitura :)


Cum restaurantul a fost cu specific belgian nu  am ratat sa mai incerc doua beri noi, Brigand si Afflingem
Share this post

3 comments

  1. Mai baieti si fete !

    Voi in Statele voastre nu mincati si nu beti?
    Eu, amaritul de mine, va citesc acum de la servici si am inceput sa va urasc ( mai putin pe-aia mici, ca sunt inocenti )
    Imi ploua in gura de-atita mincare si berici !
    Frumuseilor,tineti-o tot asa si sa va fie cel mai bine !

    Luci

    RăspundețiȘtergere
  2. Cornel, Jakub e ofuscat!! A zis ca nu ratezi nici o ocazie sa-i dai pe la nas super bere belgiana :-) Teaser!! :-)Drept urmare tot mergem pe la Liquor Store in speranta ca o sa gasim bere belgiana... :-)
    Pupici,
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  3. OMG!!! Am fost aseara la o cafenea care are 2004 de beri diferite

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top