Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, august 09, 2010

Magda - Amsterdam .. Primele impresii,Ziua 1 si 2

Impesii din prima zi

Intii de toate - Thalya
TGV - de mica am auzit ( la ora de franceza) de trenurile de mare viteza din Franta - si iata ca vacanta asta mi-am vazut visul cu ochii.

Experienta mult asteptata a fost cam ca pomul laudat. Un singur lucru de comentat - cind nu sint probleme trenul merge foarte repede si este extrem de silentios. Altfel vagoanele sint cam vechi si cam tocite... Ar fi timpul de reinnoire

Azi am calatorit a doua oara cu trenul - de data asta Thalya. De Thalya nu auzisem -asta este competitia la TGV si leaga Paris de Brussel si Amsterdam.

Trenul - mult mai curat si ceva mai luxos. Din pacate si trenul asta a avut probleme si s-a oprit in cimp vreo jumate de ora. Ce a fost bine este ca atunci cind era oprit au avut grije sa dea anunturi de genul "Trenul este oprit. O sa va dam alte informatii mai tirziu"

Asa ca am ajuns la Amsterdam abia pe la 2:30 pm in locde 1:45 pm

Drumul la hotel - cu tramvaiul nr 2 :-) a strabatut tot centrul vechi.

Hotelul a fost a surpriza fantastica. Park Plaza Vonderland. Hotelul este intr-o zona superba - parcul Vonderland

Iar camera - wow - executive suite cu jacuzzi la parterul unei vile. Si ca sa puna capac - micul dejun este de asemeni inclus. Abia am reusit sa-i scoatem pe copii din camera - sugestia lor era sa luam o pauza toata ziua si sa ne relaxam la jacuzii

Plimbarea prin Amsterdam a fost plina de surprize. Am facut unul dintre traseele de plimbare sugerate intr-un ghid - care ne- a purtat prin zone extrem de variate.

In primul rind am nimerit intr-o parada de gay, unde am vazut si pisoare pe strada... cu multi barbati care le foloseau....

Din pacate dupa parada pe multe din strazi era o mizerie de nedescris....

Bineinteles ca plimbarea s-a terminat in Red Light District, spre incintea lui Andrei si supararea Roxanei ( care ne-a spus de la inceput ca ea nu vrea sa mearga acolo:-)

Seara s-a incheiat intr-o berarie belgiana unde Cornel a avut sansa nespeata sa gaseasca o bere extrem de rara.... Il las pe el sa povesteasca


A doua zi

De departe una din cele mai frumoase zile... Pentru copii cel putin: excursie in afara Amsterdamului: Volendam, Marken si Edam

Volendam - prima impresie - dragut ca un post card. A doua si mai buna  - la alimentara lor a gasit Cornel bere trapista cu 1 euro sticla... Fara alte comentarii....



Din Volendam excursie cu vaporasul pe insula Marken - unul din satele unde timpul a ramas ingetat de sute de ani

Dupa o plimbare prin toate ungherele

am luam o gustare din port cu eel afumat si ciorba de peste - udate cu bere cu fructe pentru magda( blasfemie.... stiu) si un Westmalle tripple pentru Cornel

Si finala - Edam   - sat renumit pentru brinza ( desi am citit ca de fapt brinza Edam se produce de fapt in germania)

Ca sa o tinem pe Roxi fericita am inchiriat biciclete si am vizitat orasul ca un olandez adevarat

Masa de seara am luat- o pe o terasa rstaurant intr-o locatie feerica... De Fortuna

Meniul. - surpriza - ramine de vazut ce o sa ne aduca


Si acum ma las de scris pe ziua de azi...
Share this post

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top