Searching for culinary perfection, one recipe at the time

miercuri, ianuarie 18, 2012

"Coffee and Doughnuts" -- Cappuccino Semifreddo with Cinnamon-Sugar Doughnuts

Cu reteta asta rezultatele si parerile au fost mixte.

Reteta consta din doua parti, cappuccino si gogosi.

Mie mi-a placut mult Cappuccino Semifredo, restul familiei nu a fost prea entuziasmata. Magda l-a terminat ca sa arate suport, Roxi a ajuns pe undeva pe la jumatate, Andrei a mincat undeva intre 15 si 17 grame.

Gogosile au fost OK, ca sa zic asa... decente. Poate daca le-am fi mincat calde ar fi fost mai bune decit decente. Cum am avut 27 de alte lucruri de facut ca sa termin tot meniul, am terminat gogosile cam cu vreo ora si jumatate inainte sa apucam sa le mincam.

Pentru partea cu Cappucino,




se bat la mixer galbenusurile, zahar si semintele de la jumatate de pastaie de vanilie (vanila bean.. suna atroce traducerea mea dar altceva mai bun nu stiu). Dupa 12 min se adauga extract de espresso.
Rezultatul se pune intr-un castron metalic in baie de apa cu gheata.


Separat se bat heavy cream cu zaharul pina incep sa se intareasca si se amesteca cu compozitia din baia de apa cu gheata.


Si mai separat se bat albusurile si cind incep sa se faca spuma se adauga zahar. Chestia asta se amesteca cu compozitia de mai sus.

Compozitia asta se presupune ca se pune in cesti de cafea de 250 - 300 ml .





Cum nu am avut ceva mai bun, am folosit cestile normale de cafea (aduse din Romania).
Se acopera cu plastic si se pun in congelator peste noape.




Gogosilelele

Reteta cere drojdie proaspata, nu uscata. Am avut vreo doua trei emotii pentru ca pina acum nu stiam ca se vinde asa ceva. Salvarea a fost Whole Foods Market care vinde direct de la raionuld de Baking cita drojdie vrea sufletul tau. Cum nu am stiut cita sa iau, am luat cam 250g. Cind am ajuns acasa si am controlat reteta, imi trebuiau exact 15g. Vrea cineva drojdie proaspata ...? ca o dau ieftina de tot.



Gogosile se fac in doua parti. Prima parte se face "maiaua" (asa mi sa spus de catre cunoscatori ca se numeste). Se amesteca bine apa cu drojdia, faina si blackberry-ul pina se dizolva bine :-)



Lasind glumele la o parte, se amesteca apa cu drojdia
si cu faina
Chestia asta se lasa 1 - 2 ore la temperatura camerei sau o noapte in frigider. Cum si pasul urmator cere o nopte in frigider, din lipsa de nopti am ales prima varianta cu  o ora sau doua la temperatura camerei.

Pentru parte a doua, lapte cu drojdie de data asta


plus faina, zahar si sare.. plus galbenusuri si unt



se amesteca in mixer cu coca de la pasul unu 


pina se combina bine si se dezlipeste de pe marginea vasului
Compozitia asta trebuie sa stea peste noapte in frigider.


Noapte buna.. e deja 3 dimineata


A doua zi, se presupunea ca tai gogosile folosind un taietor de gogosi. Nici macar nu stiam ca exista asa ceva. Cum asa instrument nu am, am urmat sfatul autorului si am folosit niste cilindri pe care i-am cumparat exact pentru activitati de genul asta
Asa arata dupa ce i-am taiat
Se acopera cu plastic si se lasa la temperatura camerei pentru 15 min.

Dupa care se prajesc in ulei de canola incalzit la 160C (in caz ca se intreaba cineva ce cauta termometrul in tigaie)



Gogosile au iesit surprinzator destul de rotunde. Chestia care a fost scoasa din mijlocul fiecarei gogosi trebuia sa fie sferica. Mie mi-a iesit cilindrica :-)


Se pudreaza bine cu zahar amestecat cu scorţişoară

Si acum doamnelor di domnilor, va prezint rezultatul .....





Share this post

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top