Searching for culinary perfection, one recipe at the time

marți, noiembrie 06, 2012

Fricassée of Escargot with a Purée of Sweet Carrots, Roasted Shallots, and Herb Salad


Melcii... Actualmente, cand aud cuvantul asta sau orice care sugereaza melci, se declanseaza automat un efect similar cu cainele Pavlov. Ca sa zic ca-mi plac mult, as subestima cat de mult imi plac

Din pacate drumul catre deliciul asta culinar a fost lung si cu multe peripetii. A inceput cand copil fiind,  cineva mi-a dat sa mananc melci, fara sa-mi spuna ce mananc. Trebuie sa recunosc ca au fost gustosi... pana  am aflat ce mananc. Si pana am aflat ca fusesera culesi din cimitir. Fara sa intru in amanunte nu tocmai placute, seara s-a terminat foarte rau, la un moment dat, in mijlocul noptii, cu multe gaini fericite in jurul meu. YUCK!!!

Nu mi-a luat decat vreo 15 ani sa-mi schimb parerea :) si bine imi pare ca am facut-o :)

Daca nu va plac melcii, tot ce va rog este sa le mai dati o sansa, poate poate reusiti sa treceti peste viziuni  cu cornite si alte imagini neimbietoare ... si sa aveti ocazia sa va bucurati de una din cele mai 'awesomest'  preparate ever :)

Pana sa dau peste reteta asta, pentru mine melcii se pregateau exact intr-un singur fel, la cuptor cu unt si usturoi. Rezultatul este super extra. Cu multa paine proaspata pentru sos... YUMMY!! Nu se poate ceva mai simplu.

Acum reteta asta este un pic mai elaborata, dar si rezultatele sunt pe masura . Si in cazul asta  merge de minune cu multa paine pentru sosul care are cu totul alta textura si gust. Te uiti cum incepe sa se termine si intrii in panica nu alta...  

Cu o zi inainte se scoate cam 5 cm de maduva din os de vitel si se tine peste noapte in apa cu gheata, avand grija sa se schimbe apa la fiecare 6 ore.  Se face toata chestia asta ca sa se extraga orice urma de sange care exista in maduva


Piure de morcovi


Se taie morcovii in bucati egale si se fierb in smantana lichida timp de 35 - 45 de minute, pana sunt bine patrunsi. Asa fierti se trec print-o sita foarte fina si se tin in frigider pana este nevoie de ei

Melcii 
Eu am folosit melci in conserva, fara cochilii, asa ca nu a mai trebuit sa-i mai dau afara din casa


In trei lingurite de unt topit se prajesc salote tocate foarte marunt, pana se inmoaie ( 1 sau 2 min ) dupa care se adauga melcii pentru inca 1 dau 2 minute, la foc mic.
Se tin in frigider pana avem nevoie de ei.


Salote coapte


Se pun salotele intr-o tava pe o folie de aluminiu si se  stropesc  cu ulei de masline si sare, dupa care folia se face un pachet. Se tin la cuptorul incalzit la 175C pentru o ora, pana devin foarte moi.


Cand s-au racit, se inlatura coaja iar mijlocul se taie in felii.

Sosul




Se prajesc morcovii si ridichia in putin ulei de canola pentru 2 minute pana incep sa se caramelizeze


dupa care se adauga un graunte de usturoi zdrobit si se mai prajeste pentru un minut

Se adauga vin si porto si se fierbe la foc mic pentru 8 - 10 min ...


 pana se lichidul s-a evaporat complet



Intre timp se prajesc pentru 2 -3 min niste salote tocate marunt in maduva taiata cubulete...


pana salotele devin translucide


Se amesteca o lingura de faina si se tine tigaia la foc mic pentru inca 2 minute


In morcovi si ridichiile de mai sus se adauga apa si supa de vitel si toata compozitia asta se amesteca cu salotele care s-au prajit in maduva.


Se mai adauga un fir de patrunjel, o foaie de dafin, un fir de taragon si se fierbe la foc mic pentru 10 min.

Dupa 10 minute se strecoara printr-o sita fina

Chiar inainte sa se serveasca,  melcii impreuna cu salotele coapte, romburi de rosii, brunoise ( morcovi, ridichii si praz taiate foarte marunt), beurre  monte (unt emulsificat cu apa) si apa se tin la cuptorul incalzit la 175C  pentru 6 minute

Piureul se morcovi si sosul se incalzesc si ele...

Si cam atat!

Melcii se presara cu o salata facuta din patrunjel, taragon, varfuri de chives



Acum... ca sa ma felicit un pic asa singur ... cam asa a aratat reteta cand am facut-o prima data, undeva prin ianuarie. Am mai invatat vreo doua chestii pe parcurs :)


Share this post

9 comments

  1. iami...iami...iami iami, nu am timp acum sa le savurez pentru ca ma cheama datoria, dar cand ma intorc o sa-mi bucur ochiul si papilele, bine vor saliva..... arata intr-un mare fellll

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate trebuie sa recunosc ca nu am gasit curajul de a incerca melcii pana acum. Au fost ocazii...dar i-am evitat. Cu siguranta e o chestie de educare a gustului si ai dreptate, important e sa le dai macar o sansa. Dupa reteta asta sunt tentata sa incerc. Noroc cu blogosfera ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat arata!! Eu am o oarecare reticenta la melci, si sincer nu stiu daca mi-as putea calca pe inima sa-i mananc...poate poate, daca as avea in fata un asa preparat apetisant!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca daca nu as stii ce sunt as manca, dar asa.. parca am o retinere :) Dar la cat de frumos ai facut prezentarea... mai-mai ca as inchide ochii la denumire :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt foarte deschisa in ceea ce priveste bucataria, adica imi place sa incerc lu ruri noi, etc. Insa melci pana acum n-am mancat.
    A incercat socru-meu sa ma faca sa-mi schimb ideea, dar n-a reusit. Adica a reusit partial. Am gustat sosul din tigaie (ii face la tigaie cu ulei ev si usturoi si nu mai stiu ce mai pune) si era super gustos, da SUPER.
    Insa pana acolo am putut sa ajung. Deocamdata.
    Asa cum povestesti tu, cred ca-i delicios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Frate, deci cand am citit ca ai mancat cu pofta si n-ai stiut ce si pe urma cand ti s-a spus ce-ai mancat, plus ca erau culesi din cimitir...era sa borasc si io pe tastatura!! :P ufff, ce-mi faci! daca ma serveai cu prima farfurie, aia din ianuaire, te refuzam. In schimb, cu asta ultima, a doua incercare, lingeam si farfuria! Daaaar, cu conditia sa nu-mi spui ce-mi dai. Ce bine ca la noi nu se gasesc melci in conserva...sau, ce rau? huhh...

    RăspundețiȘtergere
  7. M-a tentat intotdeauna sa incerc melcii, iar tu ai venit cu o reteta minunata si cu o prezentare pe masura.
    P.S. Cred ca la anul ma duc la cules melci :D

    RăspundețiȘtergere
  8. @Cătău - Merci

    @Diana(DisturbinglyDelicious) - Merci. Poate le dai o sansa :)

    @Paula Gafitescu - Merci. Exact asa am zis si eu pana i-am incercat o data :)

    @Simona - Merci :)

    @Any - Merci. Mie mi-a luat vreo 15 ani pana mi-am calcat pe inima... dar si cand am incercat.. am fost marcat pe viata :)

    @Liana10 - Merci :)Hai ca nu o sa-ti spun :)

    @Alina Vicu - Merci. Spor la cules :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Anul acesta a fost prima data cand am facut melci si chiar mi-au placut !!! A fost o experienta interesnata !! :)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top