Searching for culinary perfection, one recipe at the time

miercuri, aprilie 24, 2013

La pozat cu National Geographic Traveler


Cu ceva timp în urma, draga mea consoartă draga mi-a făcut un cadou pentru ziua de naștere super awesome: un atelier de doua zile organizat de National Geographic Traveler în care sa vedem cum se fac poze la care te uiți și te minunezi :)

Profesorii au fost Catherine Karnow si Jim Richardson.
Catherine e specializata în portrete iar Jim in landscape.

Ca o surpriza plăcută, parte din pozele arătate de Catherine au fost portrete ale Mariei Poenaru, o femeie de 87 de ani din Romania, pictând icoane pe sticla. Si tot surpriza au fost și pozele făcute în cârciuma locala, unde Romani vrednici au început munca grea cam pe la 8 dimineața :).

Cu toate ca probabil nu o sa fac poze mai bune după astea doua zile, experiența a fost de neuitat.

Mai jos, în ordine aleatoare, sunt câteva din mesajele seminarului (pe care le știam deja teoretic dar nu le aplic neapărat când fac poze):
  • Fa cât mai multe poze și învață din greșeli
  • Studiază pozele altora
  • Fa poze dimineața și seara, înainte sau după o furtuna, etc
  • Când te uiți în jur, încearcă sa vizualizezi poza înainte sa o faci 
  • O data ce ai ales ceva, fa cât mai multe poze, schimbând în permanenta unghiul și direcția 
  • Fi atent la compoziție... despre asta au vorbit câteva ore bune 
  • Ai grija ca diferite componente ale pozei sa nu se lupte unele cu altele (câteodată vrei asta) 
  • Încearcă sa-ți găsești un stil 
  • Aparate de fotografiat super performante și scumpe nu o sa facă neapărat poze super, contează mai mult spiritul artistic
  • Etc...
Chestii pe care l-am aflat și care m-au mirat putin:
  • Niciunul dintre profesori nu folosesc aproape niciodată aparatul în modul Manual. 99.99% din timp, aparatule este în Aperture Priority.
  • Cel putin unul dintre profesori nu a folosit niciodată un card gri ca sa seteze White Balance ( și nu a fost ala care face landscape :) )
Seminarul a fost în Scottsdale, Arizona. Desert cât vezi cu ochii și căldura mare monșer. Cu toate ca este numai Aprilie, am băgat temperaturi de 35 C în timpul zilei, urmate de 15 C în timpul nopții. De ce stau oamenii aia acolo și suporta călduri de tipul asta, rămâne un mister pentru mine.

La sfârșitul atelierului, fiecare din participanți au ales cele mai bune 4 poze făcute, după care Jim si Catherine și-au dat cu părerea ce și cum...

Astea sunt pozele alese de mine




Prima zi a fost plina de seminarii în clasa, foarte interesante dar destul de grăbite ca sa reușească sa acopere cât mai mult.

După amiaza ne-am  petrecut-o la o ferma, în mijlocul desertului, American Quarter Horses Ranch.

Acolo ne-am plimbat prin toate colțurile și am făcut poze de zor, în tot felul de condiții





  








Poza de mai jos ar fi arătat mult mai bine cu un zoom mai bun, dar atâta am fost în stare sa fac :). Chestia naibii, calul ala se mișca mult prea mult și mult prea repede pentru îndemânarea mea :)






A doua zi a început la 5:45 am pe un munte local cu o avertizare, " Aveți grije ca sunt șerpi pe aici. Faceți zgomot ca sa fuga :) "


















Restul zilei a fost consumat sa vedem ce poze am făcut. Câteva din pozele văzute la alții au fost extraordinare!

Pe seara am avut o recepție... 


... iar seara s-a terminat cu încă o sesiune de pozat prin resort



Share this post

13 comments

  1. Frumoasa experienta, frumoase pozele. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, ce experienta frumoasa!! Mai ca te invidiez - de fapt da...dar in sensul bun :))) Ma bucur ca ai avut parte de asemenea aventura si ca ne-ai impartasit si noua din experienta ta. Frumoase poze ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos cadou o experienta de neuitat.Nu stiu daca Arizona e de vina dar vad o lumina interesanta in pozele tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci! Parte din problemele mele de acolo a fost ca am avut prea mult soare :)

      Ștergere
  4. Un cadou deosebit, super experienta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai, ce-mi facit tu mie... Ador caii!!! Pozele sunt superbe! O felicit pe consoarta ta ptr ideea asta faina.. poate i-a aminte si un anume consort :P
    O experienta de neuitat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Iti dorim sa ai cat multe experiente de genul asta!Superbe poze:)

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top