Searching for culinary perfection, one recipe at the time

marți, aprilie 30, 2013

Tarta rustica cu mere



Cu reteta asta particip la Dulce Romanie – Provocarea lunii aprilie organizata de Magda de la Cat's Kitchen.

Am cumpănit un pic dacă sa trimit sau nu rețeta asta, motivele de a nu o trimite fiind legate de calitatea pozelor. Pana la urma m-am gândit ca e mai bine sa particip cu ceva care lasă de dorit la capitolul prezentare decât sa nu particip de loc, asa ca here we go.

Forte cosmice au conspirat împotriva mea ca sa nu particip, eu însumi fiind una din forțele alea :).

Luna asta a fost nebunie curata, în fiecare weekend având 35 de diferite chestii și chestioare care s-au pus de fiecare data înaintea oricărei intenții de a gătii.
In scurta mea cariera de bucătar amator, nu am făcut niciodată ceva mai pe fuga și fără nici un fel de pregătire.

Ieri pe după amiaza, în timp ce găteam o rețeta din The French Laundry, mi-am dat seama ca dacă nu fac ceva în următoarele câteva ore, nu o sa mai am alt timp, alt weeknd nu mai e în luna asta.

Ca sa pună capac, mi-am uitat aparatul de fotografiat la un prieten care sta la aproape 180 km de casa mea. Asa ca  de nevoie am făcut poze cu aparatul vechi și cu un card de memorie cu capacitatea de exact 13 poze, fără exagerare.

Am făcut inventarul și cum leurda nu era, ciuperci nu erau, nu mi-a mai rămas decât sa fac o tarta rustica.
O privire prin împrejurimi după fructe nu a descoperit decât mere... asa ca tarta de mere o sa fie :).

O căutare Google pentru "rustic apple tart" și primul link a fost rustic apple tart de pe http://foodisluv.blogspot.com.
Nu am fost niciodata pe blogul asta pana acum, dar pozele arătau bine asa ca ... la treaba.

Daca interesează pe cineva rețeta exacta, îl sfătuiesc sa mearga pe blogul de mai sus

S-a întâmplat ca a ieșit super rustica și super delicioasa :)

Pentru coca...


Mai întâi se amesteca faina cu sarea și zaharul.
Se taie untul în bucatele, se pune peste faina și se sfărâma pana ce devine de mărimea boabelor de mazăre


 Asa l-am pus în mixer și la viteza mica, am adăugat apa super rece, putin câte putin, pana când coca se formează  fără sa se amestece prea mult.


Se împarte coca în patru si se învelește fiecare bila de coca în folie de plastic și se da la frigider pentru cel putin 30 de minute.


 Pentru umplutura...



Se topește untul într o tigaie mai mare și la foc mediu, se adaugă merele și se  țin asa pentru 3 minute, mestecând din când în când.

Se adaugă sarea, zaharul și scorțișoara și se mai țin pe foc pentru încă 5 min.

Se amesteca apa cu amidonul și vanilia pana ce solidele s-au dizolvat și se pun peste mere, amestecând rapid sa se omogenizeze.
Se reduce focul la mic și se țin merele asa pentru încă 15 - 20 de minute, pana când s-au pătruns și s-au caramelizat.

Când sunt moi, se dau la o parte de pe foc și se lasă sa se răcească.

Din fiecare bucata de coca se face câte un cerc de 15 cm în mijlocul carea se pune un sfert din compoziția de mere.


Se aduc marginile peste compoziția de mere ca sa formeze un coșuleț.
Asa aranjate și dichisite se ung cu ou și se presară cu zahar brun ( sau alb dacă nu aveți brun ).

Se țin în cuptorul încins la 190 C pentru 25 - 30 de minute, sau pana au o culoare maroniu aurie



Testul final, i-a plăcut la nebunie Asistentului nr. 1, care de felul lui e foarte mofturos.


Share this post

21 comments

  1. imi ploua in gura!! Sunt atat de rumene si frumoase, cu siguranta Magda va fi multumita ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte, foarte bine arataaa!Va fi o provocare delicioasa >3<

    RăspundețiȘtergere
  3. Ar fi fost o mare pierdere daca nu le-ai fi trimis pentru ca arata grozav de ademenitor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau si eu una, tare bine arata ;-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine ca te-ai hotarat pana la urma sa postezi aceasta tarta! :)
    Ar fi fost pacat sa n-o impartasesti si cu noi :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos, frumos! O fi facuta pe fuga dar arata tare bine!

    Si fara nici o legatura cu postarea: foarte tari emoticoanele!

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu ma bucur enorm ca ai totusi binele ainvins si ai trimis aceasta reteta catre provocare . ;)
    Multumesc frumos !!

    RăspundețiȘtergere
  8. Merele sînt favoritele mele! Tartele tale Arata Minunat !

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce tarta frumoasa si delicioasa!! Era mare pacat sa nu faci postarea asta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Tarta aceasta o voi face in week-end!! Imi place cum arata si cred ca este delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am incercat tarta si a iesit fenomenal de buna!
    Multumesc frumos pentru reteta si inspiratie :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Le fac si eu ptr micul dejun de maine!!!

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top