Searching for culinary perfection, one recipe at the time

joi, iulie 25, 2013

Tom Aikens - Londra - Restaurant Review


Ma doare un pic sufletul sa scriu recenzia asta :(.
Îmi place Tom Aikens! Îmi place mult de tot. In lista mea de preferințe pentru chefs din UK, numai Heston Blumenthal e mai sus.
Din punctul meu de vedere este unul dintre cei mai inovativi chefs contemporani.

Am făcut rezervare la restaurantul lui cu luni înainte, ca sa fiu sigur ca o sa prind un loc. Când am ajuns acolo s-a dovedit ca nu este chiar atât de aglomerat pe cât îmi închipuiam eu.
Acum, după ce am fost la restaurantul lui, încă mai încerc sa ma dumiresc ce sa întâmplat.

Problema mea cu ce am mâncat de la restaurantul asta e legata de consistenta.
Absolut toate au arătat "stunning". Opere de arta vizuala.
Din păcate, gustul la câteva din preparate a lăsat de dorit. Nu a fost nici un preparat sa nu-mi placa gustul per se, dar au fost preparate care aproape nu au avut nici gust nici arome aproape de loc.

Pe de alta parte, au fost destule care au fost printre cele mai delicioase mâncăruri încercate de mine! Si de aici vine încurcătura :)

Dupa interpretarea mea, interiorul este o combinație de simplu, un pic modernist și foarte aerisit. Mie personal, mi-a plăcut.


Nu am mai văzut floarea asta pana acum, și nici nimeni din personal nu i-a știut numele pentru ca floristul lor a uitat sa le zică :)


Meniul vine într-un plic foarte pastelat


Periplul culinar pentru tasting menu ales de mine a început cu niște aperitive mici care nu sunt în meniu.

Tempura Sandeel with parsley mayonnaise, crisp with herbs and radish, peas and mint gazpacho


Toate au fost interesante si bune dar mult prea minuscule ca sa-mi pot face o părere.


Sandeel asta este un fel de hamzie romaneasca. Preparatul a venit cu o bucatica de hartie cu informatii despre peste, ce și cum cu pestele asta...


Probabil cea mai mica porție de gapacho mâncata vreodată. Foarte interesanta și foarte departe de ce asociam eu cu noțiunea de gaspacho. Buna și asta!
A fost prezentata într-un decor interesant, poate un pic cam încărcat. Când am mâncat preparatul asta, nu am băgat de seama ca am și pene de bibilica în peisaj :) Le-am văzut mai târziu în poze :)


Au urmat pâinea și untul. Nota 10 pana acum. Si pâinea și untul au fost fantastice.
Trei tipuri de pâine și trei tipuri de unt.
Pâinile au fost: bacon and onion brioche, pâine presărata cu mălai și încă una cu arome de ciuperci.
Untul... sea salt, bacon and onion and mushroom.




SMOKED EEL

watercress emulsion, compressed cucumber, smoked apple

Asta a fost primul preparat cu ceva probleme pentru mine. Foarte interesant vizual, dar din punct de vedere al gustului.... it didn't click for me :(


FOIE GRAS

mousse & granules, white asaparagus ice cream

Înghețata de asparagus nu mănânci pe toate drumurile, a fost buna și interesanta. Cele doua bete de asparagus au fost frumoase... și atât. Culinar nu le-am prea văzut rostul.

Foie gras a fost prezentata într-o forma inedita, sub forma de granule înghețate. Cu toate ca-mi place foie gras foarte mult, asta a fost cam eahhhhh.

Dupa doua preparate la rând care au reușit sa nu-mi stârnească nici un pic de entuziasm, eram aproape în lacrimi...
Începusem deja sa am presimțiri sumbre pentru ce o sa urmeze.



BAKED SCALLOP

yeasted potatoes, osso buco, toasted bread soup

Din fericire a urmat ceva de nota 10. Probabil cel mai delicios scallop încercat pana acum de mine.
Dacă mi-ar fi dat încă trei din astea pentru următoarele preparate as fi plecat de la restaurant pe deplin fericit. 
Fantastic dish!


HOUSEMADE RICOTTA

green olive juice, honey jelly, pine nuts

Ca sa încep cu partea buna, asta este probabil cel mai frumos preparat culinar încercat vreodată de mine. Vizual, a fost pur și simplu a masterpiece .

Housemade ricotta și jeleu de miere, marriage made in heaven . Din păcate nu și de data asta.
Din motive necunoscute, și ricotta și jeleul de miere au avut gust care aproape ca nu se simțea. Ca și cum nu erau în farfurie! Foarte ciudat.
De departe cea mai mare dezamăgire a serii. Cum poate sa arate asa de bine și sa nu guste pe măsura :( ???



POACHED TAIL OF MONKFISH

confit squid, piglet belly, white strawberries

Mult mai mult noroc de data asta. As zice un 7 solid. Piglet belly a fost pur și simplu fantastic, din păcate nu felul principal în farfurie :)


PIGLET 

braised & roasted belly, baked aubergine, smoked apple

Când încă o data începusem sa am dubii, a urmat THE MASTERPIECE!
Inca o data, dacă nu ce-a mai buna, cu siguranța printre cele mai bune bucăți de carne încercata vreodată. Vizual și gastronomic, preparatul asta este o opera culinara. 
Cu ocazia asta am aflat ca in UK' la vinete li se zice aubergine :).

Numai și pentru felul asta de mâncare as mai veni încă o data la restaurantul asta

Din fericire, de aici în colo, experienta a fost happy sailing pana la sfârșit


CHEESE



Surpriza de proporții a fost niște Roquefort produsa artizanal de o ferma mica de prin Franta. Roquefort este de multa vreme brânza mea preferata. Sa ajung sa gust ceva mult mai bun decât ce știam eu ca cel mai bun, pai asta nu poate sa fie decât o surpriza plăcuta!


Cele patru feluri de geamuri și fructe confinate au fost deasemenea fantastice și inedite.


WILD STRAWBERRIES

poached & semi-dried strawberries, strawberry ice cream, yoghurt

Primul desert, a încă o data un huge hit! Vizual arata mai mult decât stunning. 
Nu a fost nimic prin farfurie care na nu-mi provoace reacții de genul... OMG, YES. Unele după altele, toate preparatele aste de căpșuni și fragi au fost un deliciu.


Sa mai explic ce s-a întâmplat prin farfurie?


Si cu asta s-a terminat lista de pe testing menu dar nu și lista de surprize.

Ce a urmat? Pai asta :). Multe și nenumărate atenții mici și dulci.




Oricat am incercat sa le razbesc, a fost mult peste puterile mele. Jumatate le-am luat acasa


La sfârșit, nota de plata, adusa într-o carte veche de bucătărie.



Share this post

2 comments

  1. Cred ca floarea este Trachelium: http://www.sierraflowerfinder.com/en/d/lake-superior/2509 :P

    Dar asta e mai putin important. Ma bucur ca faci toate aceste reviewuri cu sinceritate si cu vorba buna. Nu stiu daca voi ajunge vreodata la vreunul dintre aceste restaurante, dar e o placere sa-ti citesc posturile despre ele.

    RăspundețiȘtergere

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top