Searching for culinary perfection, one recipe at the time

luni, noiembrie 17, 2014

Cronut - 1... The Wandering Oltean - 0



********************************************************************
Pentru cine e interesat, rețeta se găsește aici
http://www.four-magazine.com/files/images/articles/2093/At-Home%20Cronut%20Recipe.pdf

********************************************************************

Ca sa încep cu ce e important... gogoșile astea, care nu prea sunt gogoși de felul lor, sunt de departe cele mai bune gogoși încercate de mine vreodată :).
Fara nici cel mai mic dubiu sau îndoiala.

Cu toate ca nu au ieșit asa cum credeam și speram eu ca o sa iasă, cu toate imperfecțiunile pe care numai eu le-am băgat de seama, cu toate astea sunt absolut delicioase.

E crocant și luxurios și flacky în același timp.
E și foarte "messy" de mâncat. In afara de glazura de deasupra, mai are si o crema suplimentara inauntru.

Raman la părerea ca toată idea e foarte deșteaptă. Pentru cine nu crede, încercați sa prăjiți coca de croisant și vedeți de o sa se întâmple.
Untul o sa se topească și o sa rezulte un mare 'mess'.

In principiul, a fost destul de ușor sa găsesc toate sculele și ingredientele de care am avut nevoie, mai putin unt.
Untul folosit aici este unt cu  84% grăsime. Tot untul găsit de mine a fost de 82%.
Cum am auzit ca alea doua procente fac mare diferența , m-am dat peste cap și am cautat... și am găsit unt de 86% grăsime :).
De 84% nu am găsit de nici o culoare. Cum au influențat ale 2% în plus rezultatul final, in bine sau in rau, nu am nici cea mai mica idee.


Chestii care mie nu mi-au ieșit asa cum trebuia...
Dupa cum vad eu lucrurile, este un pic de arta asa faci un croisant bun. Cum  eu nu am făcut niciodată asa ceva, experiența neexistenta și-a arătat rezultatele.

Idea de foitaj e relativ simpla, un pic mai tricky cu execuția. Deci, împachetezi unt în coca, bagi rezultatul în frigider, împachetezi iar, iar frigider... și tot asa.

Prima greșeala, ca sa ai șansa ca untul sa se plieze frumos în coca, untul trebuie sa fie relativ la aceeași temperatura ca și coca, plus e important ca untul sa fie rece, dar nu foarte rece astfel încât sa se întindă uniform în coca.

In cazul meu, untul a fost destul de beton :). Pana m-am prins eu, după niște împachetat și rulat, în loc de straturi frumoase de unt, în coca am avut mai degrabă bucăți disparate de unt.

Din cauza asta, rezultatul a avut tendințe de croisant, dar nu foarte pronunțate :)

A doua greșeala... Aproape de final, în a treia zi zice ceva de genul, acum mai bagă încă o data  foaia în frigider pentru o ora înainte sa frigi cronaturile.
In punctul ala mi-am dat seama ca mi-am organizat timpul aiurea și ca de fapt nu o sa pot sa le prăjesc după o ora, nici măcar după 10 ore.

Asa ca foitajul final a stat în frigider pentru vreo 30 de ore în plus. Ce consecințe a avut asupra produsului final, habar nu am, dar nu cred ca au fost prea bune :).

Ca sa-mi fac viata un pic mai grea, m-am decis ca o sa încerc sa fac nu numai una din cele trei variante ci toate trei... în același timp. Floare la ureche, nu ?

La sfârșit nu mi-a părut rău, ca am avut ocazia sa le compar în același timp și nu la o săptămâna unele de altele.

In privința favoritului, părerile au fost împărțite. Jumătate din populație au preferat pe cel cu lămâie, cealaltă jumătate pe cel cu ciocolata.
Toată lumea a fost de acord ca ala de vanilie e la coada listei.

Rețeta are pași care se întind pe trei zile dar cred ca este relativ ușor sa o faci cu succes in doua zile.
Daca începi sâmbăta dimineața, poți sa ai ușor cronaturi duminica pe la prânz.

Si acum repede, pașii, asa cum i-am înțeles eu.

Asemănător ca la croisant cu deosebirea ca compoziția are și albuș adăugat.



Se amesteca toate ingredientele bine...


se acoperă cu folie ...

și se tine într-un loc mai cald pana aluatul își dublează volumul



Se apasă aluatul ca sa se elimine gazele din timpul creșterii și se întinde sub forma unui pătrat cu latura de 25 cm.
In faza asta se bagă în frigider și se lasă acolo peste noapte.



Pe o foaie de pergament se desenează un pătrat de 18 cm, se întoarce hârtia pe dos...

și se întinde untul  frumos ca sa umple pătratul.
Sub forma asta o sa stea și el o noapte în frigider.


A doua zi, cu toate ca a stat la răcoare, drojdia  a lucrat și am găsit aluatul umflat bine, ca o pernuța.


Untul se pune peste aluat ca mai jos și încep împachetările.


Dupa ce se împachetează de vreo doua ori, se bagă iar în frigider și sta acolo încă o noapte.


In a treia zi, se întinde foitajul într-un pătrat de 40 de cm.
Acum urmează faza cu ... mai sta o ora la frigider... care la mine s-au prelungit peste 30 :).

Dupa ora de la frigider ( sau după 36 de ore, depinde ce alegeți :) ), se taie frumos gogoșile cronaturile si se mai lasă la crescut pentru vreo doua ore.


Cu o zi sau doua înainte am făcut si cremele care se pun înauntru, și zaharurile prin care se tăvălesc
Cremele sunt de ciocolata, vanilie cu apa de trandafiri și un fel de frișca cu zeama și coaja de lămâie.
Zaharurile au fost cu semințe de vanilie, cu coaja de lămâie si cu zahar din sirop de arțar.




Cronaturile se praj la fix 175C. Mai jos de atât, preparatele o sa fie îmbibate cu ulei, mai mult și untul din aluat o sa se dezintegreze.


And now, ladies and gentlemen... I give you the cronut :)










Share this post

0 comments

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© The Wandering Oltean
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSS Comments RSS
Back to top